By continuing to browse this website or by clicking on the X, you consent to the use of cookies that enable us to collect site-visit statistics and offer you videos, share buttons, personalized ads, and a chat feature. Learn more and set cookie preferences X

FR EN DE ES IT PT
Browse forums 
Ankama Trackers

Krosmaster Blast and the future of Krosmaster

By [Dewit] - ANKAMA - November 14, 2018, 11:00:00
AnkaTracker

As the Kickstarter campaign is drawgin near, we tell you more about the future of Krosmaster and its distribution. A must read! 

Hello everybody ! 

As many of you already know, we are rebooting the Krosmaster Blast Kickstarter campaign today (November 17th) at 5pm CET. Before it starts, it seemed important to let you know what the future holds for Krosmaster.

Blast is an updated version of Krosmaster Arena focusing on quicker, more dynamic games with a lower cap to get into it. It was mandatory to have a game that was easier to learn in order to enlarge the community of Krosmaster players. It doesn’t mean that it’s not as strategically deep as Krosmaster Arena and that it won’t allow organize play. Some famous players playtested it and could confirm you that it will allow great things and new perspectives. Another important topic is that Blast was developed with the will of having a multiplayer game from the beginning, and it will offer 4 player modes that will let you discover new ways of playing Krosmaster. For instance, the Brawl mode we already revealed

We know that a lot of questions exist about Arena compatibility, and we confirm that all the miniatures that will be available during the Kickstarter, from Krosmaster Blast or the Groomy Grove expansion packs, will also be compatible with Krosmaster Arena. 

Regarding the Gloomy Grove expansion, as you will notice on the campaign, we have listened to your feedback and decided that starting with this expansion, all the future ones will be released as fixed character packs. We won’t be doing blind boosters anymore. This decision comes along the will to find a new way to work with Krosmaster in the future.

From now on, all the future Krosmaster releases will be done thanks to Kickstarter campaigns, with a dedicated offer to stores (that will also be the case for future tournament kits). It is vital for us to involve stores from the beginning as their support is mandatory for the game to succeed. The choice of Kickstarter is the simplest way for us to be in touch directly with you, as we know some communities had a lot of trouble to find some products in the past such as in the United States. It will also allow us to offer more new tournament rewards, with Kickstarter campaigns exclusive to stores for them to organize events.

Regarding the localization, changes will happen. This Kickstarter will be a great tool for us to benchmark the most active communities. We will support all the countries that reach 500 games ordered on the campaign by translating directly all the products into their language. 

For the online game, the official launch of the new version of Krosmaster Arena on Board game Arena will take place the 3rd of this December. The miniatures that players already unlocked on the current 3D version will be transferred and unlocked for them on this platform. This version will also be used to organize regular tournaments allowing players to qualify for the world championships. It will start at the beginning of next year with Krosmaster Arena. We will have more news to share later this year.

We would like to thank you all for your support in order to improve the Krosmaster range, help to make it known to many new players and be able to organize events allowing players from all over the world to compete.

See you very soon!

Join the Kickstarter campaign now!

First Ankama intervention

Replying to Arkhamtattoo

We understand that the shipping fees can be expensive for some countries. To mitigate these costs, we encourage you to group your pledges as much as possible. We encourage you to pledge in common with a friend to split the shipping fees between you.

See message in context
Reactions 17
Score : 2

Any chance to elaborate more on the "no blind booster"? Have you guys thought on how many packs per season? How many miniatures per pack? Since this means no more sense to the common/rare division

0

For this Kickstarter campaign, it's the new Gloomy Groves season that has been split into packs, for a total of 16 miniatures (you will see them soon). For future releases, it's too early to tell how we will split them, or how many characters there will be in total. 

Score : 105

My community is really eager to know about the offers to the stores, the people want to participate around them. Thanks for it!

0

Can you tell what will happen to Brazil? Its unlikelly people here can order something that will be taxed over 40€ of shipping only. Will Galapagos join, will the products in portuguese still be distributed? Our national tournament already has over 80 enlisted players, I fear this new model will amplify the problems we face.

0

We understand that the shipping fees can be expensive for some countries. To mitigate these costs, we encourage you to group your pledges as much as possible. We encourage you to pledge in common with a friend to split the shipping fees between you.

Also, any news on eternal.s02?

0

Currently, there is no release scheduled for a Season 2 Eternal Deck, sorry. 

Score : 3

So [Dewit] we players can participate on kickstarter too, not only the stores right? 

0

Absolutely! Stores pledges were added due to wide demand, but you're more than welcome to participate in the Kickstarter campaign yourself. smile  

Score : 1

Google translate this...

Realmente não estou animado para escrever e pensar em inglês hoje. Inclusive teremos um torneio nacional este ano que poderá ser o maior torneio de KMA realizado nos mundo. Mesmo assim não temos nenhum suporte de KMA em português. Isso pode não ser um desrespeito, mas é sem dúvidas um descaso. E não estou me referindo a Galápagos jogos (distribuidora), ela tem passado informações, mas o mínimo esperado, era que houvesse no site pt/Br do KMA, atualizações como há nas outras línguas.

Vamos ao que interessa, a Ankama precisa entender alguns detalhes e acho importante tu passar isso adiante.

Temos facilmente mais de 200 pessoas que já confirmaram que vão comprar o jogo, porém, assim como eu, eles vão esperar a Galápagos fazer o lançamento do blast no Brasil.

Porque isso?

O nosso problema não é somente o frete (como erroneamente tu respondeu no tópico acima), mas sim as taxas.

Um cálculo básico para que tu entendas, aqui no Brasil, em média, em um jogo de 30 euros o valor final fica, em euros:
30 (valor no site da Ankama)
50 (valor do frete)
30 (valor da taxa, a taxa é 100% ou o valor que a receita disser que vale, podendo até ser maior que o valor)

=110 euros 

Eu quero contribuir com o KS, mas não vou, pois não quero pagar 110 euros (pode ser mais, pode ser menos, só depende da boa vontade da alfândega).

Para isso, sempre aguardo chegar no Brasil pela distribuidora.

Já pensaram fazer uma parceria, de modo que, chegue o valor em "Reais" (moeda brasileira), de modo que os brasileiros possam fazer um KS sabendo quanto realmente vão pagar? Pois tenho certeza que nem 5% dos jogadores brasileiros vão participar desse KS exatamente por causa deste motivo.

Mas temos facilmente 500 jogadores que comprariam.

Aqui, as pessoas deixam o produto chegar na loja para comprar, afinal, consumidor comum não vai ficar olhando fórum EN/FR tentando descobrir o que está acontecendo, de foi cancelado ou não. Eu mesmo estou jogando meu Krosmaster, esperando chegar nas lojas. Aqui ainda não chegou S6, para que vou gastar com KS? Óbvio que irei comprar, mas para isso é necessário as informações tornem-se públicas, para isso, voltamos ao início, onde não temos nada em nossa língua para ficarmos atualizados em tempo real.

A verdade é que, dos jogadores ativos, pouquíssimos correrem atrás da informação, a Ankama precisa fazer os jogadores saberem que existe um KS para que eles participem do KS. 

Existem computadores, muitos, a Ankama que está fazendo errado, precisam de um caminho direto com a Galápagos jogos, daí eu sabendo quanto realmente vou gastar no preço final, certamente comprarei, e muitos que jogam comigo também.

Obrigado, espero que com isso a Ankama saia do mundo de faz de conta, que muitas vezes por desconhecer a realidade de outros países, acabam deixando de vender produtos.

Google translate this...

Realmente não estou animado para escrever e pensar em inglês hoje. 

Teremos um torneio nacional este ano que poderá ser o maior torneio de KMA realizado no mundo. Mesmo assim não temos nenhum suporte de KMA em português. Isso pode não ser um desrespeito, mas é sem dúvidas um descaso. Não estou me referindo a Galápagos jogos (distribuidora), ela tem passado informações, mas o mínimo esperado, era que houvesse no site pt/Br do KMA, atualizações como há nas outras línguas.

Vamos ao que interessa, a Ankama precisa entender alguns detalhes e acho importante tu passar isso adiante.

Temos hoje, mais de 200 pessoas que já confirmaram que comprariam o blast via KS, mas assim como eu, eles vão esperar a Galápagos fazer o lançamento do blast no Brasil.

Porque isso?

O nosso problema não é somente o frete (como erroneamente tu respondeu no tópico acima), mas sim as taxas.

Um cálculo básico para que tu entendas, aqui no Brasil, em média, em um jogo de 30 euros o valor final fica, em euros:
30 (valor no site da Ankama)
50 (valor do frete)
30 (valor da taxa, a taxa é 100% ou o valor que a receita disser que vale, podendo até ser maior do que o valor original)

=110 euros 

Eu quero contribuir com o KS, mas não vou, pois não quero pagar 110 euros (pode ser mais, pode ser menos, só depende da boa vontade da alfândega).

Para isso, sempre aguardo chegar no Brasil pela distribuidora.

Já pensaram em fazer uma parceria, de modo que, chegue ao Brasil o valor em "Reais" (moeda brasileira), de modo que os brasileiros possam fazer um investimento no KS sabendo o valor que realmente irá pagar? Pois tenho certeza que nem 5% dos jogadores brasileiros vão participar desse KS exatamente por este motivo.

Facilmente, 500 jogadores comprariam este produto se soubessem da existência dele, e se ele chegasse no país com um preço justo e conhecido, sem imprevistos de valores extras.

Aqui, as pessoas deixam o produto chegar na loja para comprar, afinal, consumidor comum não vai ficar olhando fórum EN/FR tentando descobrir o que está acontecendo, se foi cancelado ou não. Eu mesmo estou jogando meu Krosmaster, só esperando chegar a S6 nas lojas. Aqui ainda não chegou S6, para que vou gastar com KS? Óbvio que irei comprar, mas para isso é necessário as informações tornem-se públicas.

O que nos leva ao início, onde não temos nada em nossa língua para ficarmos atualizados em tempo real.

A verdade é que, dos jogadores ativos, pouquíssimos correrem atrás da informação, a Ankama precisa fazer os jogadores saberem que existe um KS para que eles participem do KS. 

Existem compradores, muitos, a Ankama que está fazendo errado, precisam de um caminho direto com a Galápagos jogos, daí eu sabendo quanto realmente vou gastar no preço final, certamente comprarei, e muitos que jogam comigo também.

​​​​​​​Obrigado, espero que com isso a Ankama saia do mundo da fantasia, que muitas vezes por desconhecer a realidade de outros países, acabam deixando de vender seus produtos.

0

Hello! Sorry for my answer in English. 

As told on the Kickstarter page, all exclusive content presented on Kickstarter will be available for Brazil, Russia and China in their respective languages. That's because the distribution circuit will still be active in these countries for Krosmaster Blast. We hope this will make the game more accessible for you. 

Score : 26

For me, there is a danger here of splitting the community. Krosmaster Blast breaks away from the established approach of cross-compatibility: 1) the new cards do not look like the old cards, which is a major downer for me and all other fellow OCD players, 2) the Blast characters have built-in mechanisms that only work within Blast, such as text that refers to glyphs (not sure if the "Gloom Grove" characters have these references), and 3) the previous Krosmaster figures and cards are not compatible with Blast. I understand the need to do this "reboot", but I think creating this incompatibility creates a larger problem that only new players will be able to ignore. The "Gloom Grove" characters are interesting, but if they have the same new card layout, I probably won't be getting them. Ugh! I have a large investment on this game. Although of course I can continue to play with what I have, it would have been great to move all my stuff forward to the new world.

0

All characters in this Kickstarter will come with two cards, one for Blast and one for Arena. This wil allow to play them in both games with their specific profiles. Their powers might be slightly different from one game to another, since there are a lot of factors like range, damage, markers, etc... that differs between games.

Score : 79

Similar feelings to TabletopAdept, I think—are there any plans to release cards in the future that might make Arena figures playable in Blast? (Especially Wakfu/Kerubim sets might be nice. ;-)

0

That is something we wish to do, but we can't tell much for now. We will see how the campaign unfolds! smile

Score : 1

Please, enlighten us about the situation of the game here in Brazil! The game is constantly growing up and selling more and more but we need some explanation.

The Kickstarter campaign said that Blast will be available in portuguese for Brazil (maybe through the brazilian publisher Galápagos Jogos?). Is that true? Will we have Krosmaster Blast in Portuguese?

Also about Gloomy Grove. It will be a Kickstarter exclusive? So that means we won't be able to buy it at stores?

0

Everything that is offered on the Kickstarter will be exclusive content... except for Brazil, where Galapagos Jogos will be distributing Krosmaster Blast and all expansions like Gloomy Grove in stores. (The situation is identical for Russia and China with their respective distributors.)

Respond to this thread